[главная][наше упование][раскол патр. Никона][раздор митр. Корнилия][ересь монаха Алимпия][богослужение][жизнь общины][отдел соц. поддержки][библиотека][фотогалерея][контакты]
Канон все-Святой и прекрасной, все-светлой и пре-Божественной
Пасхе Исус-Христовой да поется всегда: ныне и всегда, вoвеки и в
век века!
УСТАВ: на каноне к каждому тропарю от нас да следует припев: «Христос воскресе из мертвых!» И далее,
когда воспевается заключительный тропарь на каждой песни в предпоследний и в последний разы, да
выражают наши запевы следующее:
СЛАВА ОТЦУ И СЫНУ И СВЯТОМУ ДУХУ!
И НЫНЕ И ПРИСНО, И ВОВЕКИ ВЕКОМ! - АМИНЬ!
От уст Христовых творение преподобного и Богоносного отца нашего Иоанна Дамаскина, в нашей
иерархии Священной, в Единстве во Христе, иерея и Богослова, Исповедника и инока, - канон Пасхе: в
глас 1,
песнь 1, ирмос:
ВОСКРЕСЕНИЯ ДЕНЬ! - просветим ся, людие: Пасха Господня! Пасха - от
смерти убо к Жизни! и от земли нa Небо: Христос-Бог нас привел есть,
победную поющя!
Христос воскресе из мертвых!
Очистим чювствия - и узрим Неприступным Светом воскресения
Христова, блистающа ся, и «Радуйте ся», - рекуща! - Ясно да услышим,
победную поющя!
Христос воскресе из мертвых!
Небеса убо достойно да веселят ся, земля же да радует ся, да празднует
же мїр видимыи же весь и невидимыи: Христос-Бог восстал есть -
Веселие вечное!
Песнь 3, ирмос:
Приидете, Питие* пием новое, не от камене неплодна чудодеемое, но! -
нетления Источника: из гроба одождивша Христа, о Нем же утверждаем
ся! [*или: «Пиво» - чтение по переводу словом еще  домонгольского периода]
Христос воскресе из мертвых!
Ныне вся исполниша ся Света: Небо же и земля, и преисподняя! - Да
празднует убо вся тварь восстание Христово, о нем же утверждаем ся!
Христос воскресе из мертвых!
Вчера съраспинах Ти ся, Христе, вчера съпогребох Ти ся - и совостаю
днесь, со-воскресшу Ти: Сам мя прослави, Спасе, во царствии Твоем!
Ипакой, в глас 4:
Предвариша утро, яже с Марuею  -  и обретоша камень отвален oт
гроба, слышаху от ангела: «Иже во Свете присносущнем Сущаго, с
мертвыми не ищите яко человека, но! - видите гробныя пелены, тецыте
и мїру проповедите, яко восста Господь - Умертвивыи смертию смерть:
яко Той есть Сын Божии - Спасаяи род человеческии!
Песнь 4, ирмос:
На Божии стражи Богоглаголивыи Аввакум да станет с нами - и явит
Светоносна ангела, велегласно глаголюща: «Днесь спасение мїру, яко
воскресе Христос», яко - Всесилен!
Христос воскресе из мертвых!
Мужескии убо пол, яко Разверзыи девственную утробу, бысть Христос!
Яко Человек же - Агнец наречеся! непорочен же, яко не вкуси скверны!
наша убо - Пасха: и яко Бог истинен, и совершен яви Ся!
Христос воскресе из мертвых!
Яко единолетен агнец, Благословенныи нам Венец - Христос: волею за
всех заклан бысть - Пасха, Очистuтельная:* и абие из гроба Краснo
праведное нам возсия Солнце!  [*еще чтение: Очuстилище]
Христос воскресе из мертвых!
Богоотец убо Давыд пред сенным ковчегом скакаше, играя, - людие же
Божии, Святии, образoм сбытиe зряще, веселим ся Божественне, «яко
воскресе Христос», яко - Всесилен!

Песнь 5, ирмос:
Утреннюем утреню глубоку - и вместо мира песнь принесем Владыце - и
Христа узрим, Праведное Солнце, всем Жизнь Возсияюща!
Христос воскресе из мертвых!
Безчисленное Твое милосердие, иже адовыми узами содержими, зряще,
к Свету идяху, Христе, веселыми ногами: Пасху хваляще Вечную!
Христос воскресе из мертвых!
Приступим, Светоноснии:* исходящу Христу из гроба яко Жениху - и
съпразднуем празднолюбезными чинми Пасху Божию, Спасительную!                                 
[*еще чтение: «свещеноснии»]
Песнь 6, ирмос:
Сниде в преисподняя страны земли - и сокруши верея вечныя
преисподния связанныя, Христе, - и тридневно яко oт кита Иона
воскресе от гроба!
Христос воскресе из мертвых!
Сохранив цела знамения, Христе, воскресе от гроба, Иже ключи Девыя
Невредивыи в рожестве Своем - и отверзл еси нам райския двери!
Христос воскресе из мертвых!
Спасе мой - Живое, а не мертвенное* заколение: яко Бог Сам Себе волею
приведе ко Отцу, совоскреси же всеродна Адама, - воскресе от гроба!                                      
[*еще чтение: «а не жертвенное»]
Кондак, в глас 8:
Аще и во гроб сниде, * Безсмертне, * но! - * адову разрушил еси силу! * -
И воскресе яко Победитель, Христе, * Боже: * женам мироносицам
Радость провеща * и Своим апостолам Мир дарова, * Иже падшым
Подаяи * - воскресение!
И его икос:
Иже прежде солнца, Солнцу зашедшу иногда во гроб, предвариша ко
утру, взыскающе яко во дне мироносицы-девы! И друга ко друзей
вопияху: «О, другини, приидите вонями помажем Тело живоносное и
погребенное, плоть Воскресивша падшаго Адама, - Лежащя во гробе!
Идем - и потщим ся яко же волсви, и поклоним ся, и принесем миро яко
дары - не въ пеленах, но въ плащанице Обвитому: и плачем, и возопием:
«О, Владыко, восстани, * Иже падшым Подаяи * - воскресение! *
Песнь 7, ирмос:
Отроки от пещи избавив, быв убо Человек - страждет яко смертен - и
страстию умерщвенною* в Нетления облачит благолепие: един
Благословен отцем Бог - и Препрославлен! [*еще чтение: «умерщвленное»]
Христос воскресе из мертвых!
Жены с миром, Богомудрыя, вослед Тебе течаху, Его же яко Мертва со
слезами искаху - поклониша ся и радующе ся Живому Богу, - и Пасху
тайную Твоим, Христе, учеником благовестиша!
Христос воскресе из мертвых!
Яко воистинну священная и всепразднественная сия спасительная нощь
и светозарная: Светоноснаго дня восстанию сущи провозвестница, в ней
же безлетныи Свет из гроба плотски всем возсия!
Христос воскресе из мертвых!
Смерти празднуем умерщвение! Адово разрушение! И иного живота
вечнаго начало - и, играюще, поем Виновнаго: единаго Благословенна
отцем Бога - и Препрославленна!
Песнь 8, ирмос:
Сей убо нареченныи Святыи день - «един субботам» царь и господь,
праздник праздником и торжество есть торжеством, въ oнь же
благословим Христа вoвеки!
Христос воскресе из мертвых!
Приидите, новаго винограда чада / Божественнаго веселия, в
нарочитом дни воскресения / Царствия Христова приобщим ся / поюще
Его яко Бога вoвеки!
Христос воскресе из мертвых!
Возведи окрест очи твои, Сионе, и виждь: се убо - приидоша к тебе яко
Богосветлая светила от запада и севера, и моря, и востока чада твоя: в
тебе благословяще Христа вoвеки!
Пресвятая Троице - Боже наш, слава Тебе!
Отче-Вседержителю и Слове и Дyше, Трeми соединяемо въ Составех
Естество: Пресyщественне и пре-Божественне - в Тя крестихом ся, и Тя
благословим во вся веки!
УСТАВ: В случае, когда канон поется во время чина Утрени, тогда пред тропарем, который на месте «Славника»,
запевается: «Благословим Отца и Сына и Святаго Духа - Господа!» Пропев же тропарь заключительный, следующий по «И ныне», далее
запеваем «на сходе»: «Хвалим, благословим, кланяем ся Господеви - поем и превозносим Его вовеки!» - поклон. И катавасией ирмос: «Сей
убо нареченныи». Далее, после возгласа от Священства: «Богородицу песньми возвеличим!», лики певцов ответствуют на обоих
клиросах, попеременно, пением ирмоса, который и будет «за-Достойно»: «Светися! - Светися». Внимание: на Утрени же, после 6-й песни
канона, вслед за его кондаком и икосом, чин предусматривает следующее, наряду с Прологом, или иным поучением, еще шесть стихер, а
именно: «Воскресение Христово видевши /…/», трижды, и с поклонами; и трижды же - «Воскрес Исус от гроба /…/». Далее - ирмос 7-й
песни.
Песнь 9, ирмос:
Светися! - Светися, новыи Иеросалиме: Слава-бо Господня на Тебе
возсия! - Ликуй ныне и веселися, Сионе! Ты же, Чистая, красуйся,
Богородице, о восстании Рожества Твоего!
Христос воскресе из мертвых!
О, Божественнаго! О, любезнаго! О, сладкаго Ти гласа! - с нами убо
неложно обещал* Ся еси быти до скончания века, Христе, Его же,
вернии, державу и надежду имуще - радуем ся!
Христос воскресе из мертвых!
О, Пасха Велика, и - Священная, Христе: О, Мудросте, Слове Божии и
Сuло! Подавай нам истее Тебе причащати ся въ невечернем дни
Царствия Твоего!
ПРИМЕЧАНИЕ: Издавая такое свидетельство, как Пасхальный канон, я принимал во внимание, по примеру преподобного Иоанна Дамаскина, два
Пасхальных Слова Григория Богослова (книги: старопечатный Торжественник и, уже в русском переводе из 1-й тома его Творений, Слова 1-е и
45-е), равно и всё, по возможности, непосредственно относящееся к передаче исповедуемого данным каноном также и по Праздничной Минее и
сборникам канонов, а не только по Триоди Цветной, причем, по нескольким её изданиям, где и содержим несколько разновременных редакций
рассматриваемого канона. С обозначением, хотя бы вкратце, этой стороны процесса сохранения в силе не бессознательного прочтения, без
которого нельзя и преемникам нашим в последующие «времена и сроки» намедни Второго и Страшного Пришествия Христа, Света нашего,
непременно и прощаюсь: простите ради Христа, если я, как труженик весьма несовершенный, в чем не преднамеренно ошибся, или не доглядел, я
желаю всем всех благ истинных! С любовью о Христе Исусе - Господе нашем, иерей Александр Черногор. Боголюбцы, каждый из которых в их
Единстве Тела Господа Славы есть обновляемый о нашем Исусе Сладком израиль Божий, как зрящие Господа нашего, и посвящаемые от славы в
славу, и от силы в силу - и благодарящие, да предпочитается всегда наша Радость, Премудрость и Слава: ведь ввиду Её, однако, мы и
свидетельствуем при завершении этого канона, предстоящие в вере и в её Благочестии, ходатайствующие её благоревностными прошениями, что
милосердием Христовым не-ложно так: «О, Пасха Велика! И - Священная, Христе: О, Мудросте, Слове Божии и Сuло! Подавай нам истее
Тебе причащати ся въ невечернем дни Царствия Твоего!»                    К слову: «/…/ с нами убо неложно обещал* Ся еси быти до
скончания века». - То есть, что в соответствие Мф.28:20, дал обетование - всего Себя быть всегда в нас, как Глава наша, под Которой каждый из
нас, будучи, в соответствие Его Церкви, по Силе Его благодатного Единства, той частью, которая претворяется в Жизнь и в её Радости и силы не
без другой части, или частиц: все относительно друг друга как уды одного Богочеловеческого Тела - уже с воцерковления и вовеки - по факту
Пребывания Христа Исуса навсегда там же, где благодатью Христовой соблюдается относящееся, включительно с Таинством Чаши, Торжество
Православия при условии веры верных Христиан. Публикация древлеправославного издательства Финеесъ
Скачать файл для распечатки
в формате PDF