[главная][наше упование][раскол патр. Никона][раздор митр. Корнилия][ересь монаха Алимпия][богослужение][жизнь общины][отдел соц. поддержки][библиотека][фотогалерея][контакты]
ОТЦУ ПРЕПОДОБНОМУ МАКСИМУ ИСПОВЕДНИКУ ТРОПАРЬ, ПОДОБНЫЙ ИСПОВЕДНИКАМ, И КАНОН, ПРЕДУСМОТРЕННЫЕ К ПЕНИЮ В ГЛАС 8-Й:

ПРАВОСЛАВИЮ - наставниче, благочестия - учителю и чистоте, вселенней - светильниче, архиереом - Богодохновенное удобрение, Максиме-премудре: учением-бо твоим вся просветил еси, O, «цевнице Духовная», моли Христа-Бога спастися душям нашим!

И этому тропарю в заключение на: Слава. И ныне. И Богородичный «от первых по гласу», си-речь от осьмигласника воскресных тропарей:

ИЖЕ нас ради Рождеи Ся от Девы - и распятие претерпев, Благии: Испровергии смертию смерть и воскресение Явлеи, яко - Бог, не презри, их же созда рукою Своею, яви человеколюбие Свое, Милостиве, - приими Рождьшую Тя - Богородицу, молящуюся за ны - и спаси, Спасе наш, люди согрешшыя!
Песнь Первая
ея ирмос:
Израиля от работы избавил еси Господи, Десницею Своею державною: яко oного спасе - и ныне нам помози!
ПРИПЕВ:
ПРЕПОДОБНЕ ОТЧЕ ИСПОВЕДНИЧЕ МАКСИМЕ, МОЛИ БОГА О НАС!
Вышния премудрости Сокровище стяжав в сердцы, преподобне, -- Тоя ради обогатил еси мiр учении!
ПРИПЕВ.
Ангельское показа житие, на земли живыи, -- и бысть храм Богу, Христопроповедниче, преподобне, - тем же и возложи ся Ему!
СЛАВА.
Едино мыслящи друг ко другу во едину Твою веру, Христе, - преподобнии проповедаху Тя в безъязычных устех яко трубы Боговещанныя!
И НЫНЕ, БОГОРОДИЧНЫЙ ТРОПАРЬ:
Радуися, Чистая, -- Богородице, яже прежде Сущаго -- Слова Божия! -- рождьши в последняя плотию: радуися, Стено всем нам: и Покрове чтущим Тя!

Песнь Третья
ирмос:
Несть Свята яко Господь, и несть Праведна яко Бог наш - Его же поет вся тварь: «Несть-бо Свята, разве Тебе, Господи!»
ПРИПЕВ.
Крови каплют честныя твоея рукu и учения текут целомудренного языка твоего, известно вопиюща, по отсечении его, (быть) Христа во двою естеству!
ПРИПЕВ.
Рука твоя писаньми не преста, вопия: и язык учении трубит веру твою, Богоглаголиве, треблаженне: Бог-бо бе обоя движa, слагая глаголати!
СЛАВА.
Тремu убо телесы: во единой же душu - единомудренно сопротивестеся отцы-чуднии зле отъемлющим Христовы страсти и сугубое действо!
И НЫНЕ, БОГОРОДИЧНЫЙ.
Жены убо раждают, Мати - Дево Чистая, но! - не к тому девы пребывают якоже Ты: ни же едина от сих Бога породи - токмо Ты, Богородице, - Чистая!
Седален, на глас 3-й: Учение Божественно держа, столп бысть Православия и держава, Богомудре, веры: во двою существу и две хотении проповедал еси Христа, Бога нашего, отче Максиме, Его же прилежно моли даровати нам велию милость!
Слава. И ныне: и Богородичный седален:
Божественная бысть сень Слова едина, пречистая Дево-Мати, чистотою ангелы превозшедши!
Иже паче всех, мене персть бывша, осквернена плотьскими согрешеньми, очисти молитвами Твоими - Божественными Водами, подающи, Чистая, велию милость!

Песнь Четвертая
ея ирмос:
Из «Горы Пресенныя» Тя, Слове, пророк: из единыя Богородицы Хотяща Ся воплотити Боговидно разсмотрь - и со страхом славословяше силу Твою!
ПРИПЕВ.
Ты Моисеови подобяся, Богомудре, -- скрижали разумно прият учением: вo мрак-бо вшел еси вuдении - обогатил ся Разума светом!
ПРИПЕВ.
Ты, Аврааму поревновав, Богомудре, -- другаго Исаака привел еси Господеви: свое жертвовав, отче, сердце во огни совестне!
СЛАВА.
Единаго Христа проповедавше отцы - единаго Сына во двою существу исповедасте: Хотяща по существу - и действующа обоя!
И НЫНЕ, БОГОРОДИЧНЫЙ.
Безлетна Сына родила еси в лето нетленно - Чистая пребысть, рождьши, Иже нас ради Воплощеннаго во утробе твоей, Богородительнице, - присно Дево!

Песнь Пятая
ея ирмос:
Утренююще, вопием Ти, Господи: «Спаси ны: Ты-бо еси Бог наш!»: разве-бо Тебе иного не знаем!
ПРИПЕВ.
Не усече твое, отче, меч дерзновение: не угаси, преподобне, заточение веры твоея!
ПРИПЕВ.
Проповедует убо Рим ревность твою, Богоносне: трубят же, преподобне, церкви словеса твоя!
СЛАВА.
Пред князи проповедавше Спаса - мученицы бысте произволением, Богомудрии!
И НЫНЕ, БОГОРОДИЧНЫЙ.
«Источник Безсмертия!» -- поем Тя, Богородице: Ты-бо присный Живот мирови родила еси!

Песнь Шестая
ея ирмос:
Из чрева адова вопль мой услышал еси, Господи, -- и избави из тли живот мой, яко Человеколюбец!
ПРИПЕВ.
Удиви твое, треблаженне, исповедание, Иже в тебе Вещавыи Исус: со страждущими тебе нu князей кичения, нu меча, нu огня претящаго ти, убояся, преподобне, -- верою был еси крепок!
ПРИПЕВ.
Не поколеба твой столп Православия вселукавый враг, но! - победися и погибе!
СЛАВА.
Триплетeнною ти пращeю прещение Ариево мысленно стреляется - [всеоружием] таин Христовых!
И НЫНЕ, БОГОРОДИЧНЫЙ.
Паче ума и слова, Дево, Питателя всех от сосцу доящи, матерских неразуме!

Аще ли несть священника - за ектению поется: «Господи, помилуй!», трижды. Слава. И ныне. И кондак, на глас 6-й:
СВЕТ ТРИСИЯННЫЙ всели Ся в душу твою, сосуд избрaн показа тя, всеблаженне, - сказуя(и) Божественая концем: не удобь разумная: ты-бо Троицу всем проповедал еси ясно, преблаженне Максиме, -- Пресущну и Безначальну!

И его икос: Подобник показав ся Спасовым страстем, и Того в души своей имея, всеблаженне, -- восхождения в сердцы своем положил еси, пребогате: Той-бо тебе подаде благодать с Небесе: сопротиви-бо ся мучителем, мудре, мужески: Безначальную и Единосущную Троицу проповедуя - и, обличая злославящих и богоборцы, премногия претерпел еси напасти, всехвальне: язык урезаемыи Богословныи, преподобне, и -- рукa вкупе! Не престал же еси ты с дерзновением, глалоля, -- и утвержая верныя Божественными ти учении: Троицу всем людям проповедуя ясно - Пресущну и Безначальну!
Песнь Седьмая
ея ирмос:
Иже в начатце землю Основавыи и Небеса словом Утверждеи - Благословен еси вoвеки, Господи, - Боже отцев наших!
ПРИПЕВ.
Ты одежду естественнаго достоинства кровию своею украсил еси,  Богомудре: молчащь язык, отче, и вещающь - явление подавая сею словес твоих!
ПРИПЕВ.
Гроб ваших не устави языков! Земля же дальняя не скры словеса! Якоже пишет Давыд в песнех: Во всю - воистину! -- землю прослусте ся!
СЛАВА.
Якоже злато, трие искусивше ся во огни искушений oнех - чистейшу веру вашу возрастите Христови, отцы честнии!
И НЫНЕ, БОГОРОДИЧНЫЙ.
Иже тайны образ Девыя, иже в Синаи, Ты прообразил еси «Купиною Горящею и Не-опаляемою»! - «Благословен еси, Господи, -- Боже отцев наших»!

Песнь Восьмая
ея ирмос:
Иже на горe Святeй Проявлeнаго - и в купине огнeм Девыя Моисeови тайну Явльшаго, Господа пойте: и превозносите Его вoвеки!
ПРИПЕВ.
Заря Божественнаго учения в сердцы прием, Богомудре, -- Просвещением разума обогати ся! - и премудрости Сокровище вложил еси в душу свою, отче!
ПРИПЕВ.
Учения предложил, Богоблаженне, -- ереси отгнал еси от среды: и, Христовем поревновав страстем, бысть жертва чистa и приятна Богови произволением!
СЛАВА.
В чистоте соблюдше житиe - и вeрою украсивше дeла, Небесней Славе сподобисте ся, честнии отцы - тем же воспеваете Христа вoвеки!
И НЫНЕ, БОГОРОДИЧНЫЙ.
Радуися Двере! И -- Одушевленыи Облаче! Радуися, Горо и Купинo и Свещниче! Радуися, Храме и Престоле и Раю! Радуися, рождьшая Содетеля всех - Благословенная!

Песнь Девятая
ея ирмос:
Проявленое на горе законодавцу огнем и купиною, Рожество присно Девыя, в наше верных Спасение, песньми немолчными величаем!
ПРИПЕВ ВСЕГДА С ПОКЛОНОМ.
Ты безстрастием и вuдением, треблаженне, научил еси нас Жизни вечней - столп одушевлен Православия мiрови: исповедание свое оставил еси!
ПРИПЕВ.
Ты Финеесу подобя ся, Богоносе, яко инeм копиeм мечeм Слова новонасаждeнную посекаеши веру - отревая хулящая Христа!
СЛАВА.
Воистину прослависте ся, Богоноснии отцы, ранами и биении - гонении и бедами: во узах же и темницах, и железох, и в заточениих пострадавше!
И НЫНЕ, БОГОРОДИЧНЫЙ ТРОПАРЬ:
«Купину Горящу Огнем - и Не-опаляему», предзряще древле Моисей, Богомати Дево: Богоприятну прообразуя твою утробу - приемшую Нетленный Огнь!


ВНИМАНИЕ!
На пении Молебном поется в заключение каждой песни сего канона: в катавасию:
ИЗБАВИ от бед рабы твоя, преподобне отче исповедниче Максиме, яко вси пo Бозе к тебе прибегаем: ты-бо молиши о нас Христа -- Бога нашего! (Поклон.) Господи помилуй! (Трижды, и с поклонами.)


ОБНАРОДОВАНО:
с прошением как Истиннолюбцам о Правде и праведно откликнуться, и если при этом у нас были непреднамеренные какие-либо погрешности - с прошением же о милости, за подготовку этой публикации пред Богом -древлеправославное  издательство Финеесъ благословением о.Александра Черногора, священноиерея ДЦХБИ. (То есть, в староверии Церкви православия - она же с 18.10.2007 по настоящее время подлинно есть та до-раздорная РПСЦ, что с 1988 по 2007 гг. - РПСЦ, а в России до 1988 г. отнюдь небезызвестная та, наша милостью Христовой ДЦХБИ.)